Konsumtionsredovisning oktober

Det där med noll-vision var svårt. Det kanske är lite som i trafiken, innan vi får självkörande bilar så är nollvision bara en vision. Mina 2200 kronor som jag satt av för övrig konsumtion den här månaden försvann och konsekvensen blir att jag tyvärr inte får någon större sparkvot nästa månad. Jag tröstar mig med att det väl är rimligt att man får några bakslag. Egentligen är det kanske inte bakslag heller för jag kan fortfarande spara 15 000 kronor. Det får bli ett nytt försök med nollvisionen i november. För det är just det som är grejen - att man inte får ge upp!

Vad gick pengarna åt då? Nöjen som jag inte ville tacka nej till och ett par nya träningsskor. Därför känns det inte som ett misslyckande, jag njöt och njuter av varenda krona på ett sätt som jag inte gjorde förut.

Som jag skrivit tidigare så antecknar jag på mobilen direkt jag köper något, det är ett lättare sätt än att sammanställa från banken i efterhand, tycker jag. Det här var det jag lade pengarna på i oktober:
  • Konferens med jobbet (lunch, fika och middag med kollegor): 536 kr
  • Skor: 817 kr
  • Brunch med vänner: 315 kr
  • Middag ute med vänner: 478 kr
  • Onödiga småköp (typ kaffe): 28 kr
För att motivera de där nya skorna lägger jag till en bild. Man vill inte slira runt som Bambi på hal is, så att säga:


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur ska jag kunna bidra när jag inte längre lönearbetar?

5 steg för att handla mat under 500 kronor per vecka

Vem är frihetsgudinnan?